"חג פורים חג פורים חג גדול לילדים…"

כמו בכל חגי ישראל גם בפורים האכילה והשתייה הם מנהג מרכזי כשהדגש הוא על אכילת מתוקים ושתיית יין "עדלא ידע". משלוחי המנות מהווים אתגר לשמירה על המשקל הן כשמכינים אותם וקונים המון ממתקים וחטיפים שחלקם נשארים בבית והן בקבלת משלוחי מנות שמציפים את הבית. אפשר וכדאי שתהיה התייחסות למשלוח מנות המתחשב גם בבריאות. בהמשך העמוד הוספנו סרטון בו אנחנו נותנים רעיון למשלוח מנות אלטרנטיבי ובריא. הוא מכיל אוזני המן מקמח מלא ממולאים בשוקולד או בטחינה וסילאן, עוגיות גרנולה מעולות שאפשר להכין ב- 10 דקות וכדורי תמרים מלאים בכל טוב.

להלן טיפים לתזונה נכונה בפורים : 

  • כדאי לקנות אריזות אישיות וקטנות של ממתקים. כאשר פותחים אריזה של ממתק או חטיף רוב הסיכויים שהתכולה תגמר ללא קשר לגודל המנה.
  • מומלץ להכין רשימה מראש עם כל הדרוש לכם למשלוח המנות על מנת לא להתפתות למבצעים שישאירו אתכם עם סטוקים של ממתקים לאחר מכן.
  • נסו לחלק את משלוחי המנות שקיבלתם על פני השבוע/חודש על מנת להנות מהממתקים בצורה שלא תעמיס על מערכות הגוף. זיכרו שממתק בד"כ מביא לאכילה של ממתק נוסף עקב עלייה ברמות האינסולין המופרשות לאחר אכילת מתוק, לכן נסו לאכול לאחר מכן מאכל משביע על מנת לחסום את החשק.
  • אלכוהול- בכל גרם אלכוהול יש פי 2 קלוריות לערך מאשר פחמימה או חלבון. הרבה אנשים שותים גם מעבר לנקודת השיכרות. נסו לא לחצות את נקודת הגבול העדין שלכם ולהסתפק בזאת.
  • אם כבר מכניסים יותר אנרגיה לגוף כדאי לדאוג גם להוציא- פעילות היתוליות שלא מתבצעות בישיבה מתקבלות בברכה.
  • בשנים האחרונות בנושא האוזני המן יש כל מיני גיוונים שחס וחלילה לא נשתעמם וככל שהמגוון גדל ישנה קורלציה ישירה לעלייה במשקל. לכן מומלץ לקנות אוזני המן קטנים או להכין בבית כאשר אתם שולטים ברכיבים ובגודל. להלן מתכון לאוזני המן ללא חמאה או מרגרינה לשימושכם.

חג פורים שששששמח!

אורטל וצוות דיאטנית עד הבית