יתרונות תזונתיים

המתכון הוא קינוח פשוט, קל להכנה וקליל. המנה מאוד צבעונית ומכילה מרקמים שונים. בנוסף, הקינוח המכיל חלבונים, פחמימות ושומנים שמשרים שובע ארוך טווח

רכיבים

עבור 20 עוגיות שקדים

  • 1.5 כוסות שקדים- חתוכים לקוביות
  • 1 חלבון ביצה
  • רבע כוס אבקת סוכר
  • חצי כפית תמצית וניל

עבור מצות קרנצ'יות

  • מצה וחצי מלאה
  • ביצה
  • חצי כפית סוכר/דבש/סילאן

אופן ההכנה 

ישנם מספר שלבים להכנת הקינוח: 

שלב ראשון- הכנת עוגיות שקדים

  1. מחממים תנור ל- 160 מעלות צלסיוס.
  2. מערבבים חלבונים, אבקת סוכר ותמצית וניל.
  3. מוסיפים את השקדים ומערבבים היטב עד שהשקדים מצופים מכל הכיוונים.
  4. משטחים כפיות מהתערובת לעיגולים דקיקים בקוטר 5 ס"מ, על תבנית מרופדת בנייד אפייה.
  5. אופים 10-15 דקות עד שהעוגיות מזהיבות. מצננים לחלוטין, מפרידים מנייר האפייה.

שלב שני-הכנת מצות קרנצ'יות

  1. שוברים מצה וחצי מלאה לחתיכות קטנות (לא לרסק). 
  2. מערבבים ביצה עם חצי כפית סוכר/דבש/סילאן. 
  3. מערבבים את המצות עם הביצה.
  4. מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה בתנור שחומם מראש ל- 200 מעלות צלסיוס למשך 10 דקות עד שהמצות מזהיבות ונעשות קרנצ'יות.

שלב שלישי- פירות

  1. חותכים פירות מסוגים שונים כגון: תפוחי עץ, אננס, תפוז, בננה וכו'.

שלב רביעי- הכנת המנה

  1. מניחים בכוס שקופה שכבה של פירות חתוכים לקוביות בתחתית הכוס, לאחריה שכבה של יוגורט לאחריה שכבה של מצות קרנצ'יות, שוב שכבה של יוגורט, שכבה של פירות ומעל שכבת יוגורט שמעליו נעוצה עוגיית השקדים 

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך

שקדים עשירים בחומצות שומן בלתי רוויות, סידן, ברזל, אשלגן ומכילים אבץ, מגנזיום, ויטמין E, חומצה פולית וסיבים תזונתיים. 

למאמר בנושא תזונה נכונה לפסח