שפע של אוכל והרבה אוכל טעים מחכה לנו החודש הקרוב. הרי בכל זאת יש "מעט" מאוד חגים בשנה…וכל שנה נדמה כי המארחים מתעלים על עצמם ומכינים אוכל מיוחד, יפה וטעים יותר. בכל זאת מדובר במסורת יהודית עתיקה….נלחמנו, ניצחנו, בואו נאכל!

השנה התברכנו בחודש שמורכב ברובו מחג שאחריו שבת, שאחריו חג וחוזר חלילה.

חודש שלם של ארוחות חג, מנגלים, עוגות, עוגיות, פיצוחים, כל טוב והרבה חופש… איך בכל זאת ממזערים נזקים ולא מסיימים את החגים עם מאגר חדש של תאי שומן ?

לפניכם כמה עצות שימושיות לדיאטה בחגים:

1. תכנון שווה שליטה – תנסו להגיע לארוחות החג ברעב סביר ולא "מתים מרעב". דווקא ביום שיש ארוחת חג עתירת קלוריות כדאי לאכול ארוחות בוקר וארוחת צהריים קלילות ובין הארוחות פרי או יוגורט. אפשר להוריד קצת בכמויות של כל ארוחה ולנסות לשתות יותר מים. מלאו את הצלחת שלכם פעם אחת מכל טוב- על הסיבוב השני נסו לוותר.

2.הגבירו את תחושת השובע – אכלו ירקות בכל צורה: טריים, מבושלים, במרק. במהלך הארוחה שתו מים או סודה התורמים לתחושת מלאות. כשאתם שבעים..נסו להפסיק לאכול אפילו שהדודה לוחצת שתאכלו "רק עוד קצת".. אל תחכו לתחושה הלא נעימה שאי אפשר לזוז וכואבת הבטן ותודו בייאוש, בסוף הארוחה "אכלתי יותר מידי"…

3. "רווח בתנועה" – כל תנועה שמזיזה את שרירי הגוף (חוץ משרירי הלסת) היא מבורכת! כן, כל תנועה: רקדו, שחו, תצעדו, טיילו עם הכלב, נקו את הבית, טיילו באופניים.. העיקר שתהיו בתזוזה. בשורה התחתונה שם המשחק הוא איזון. אם אוכלים יותר-כדאי להוציא הרבה יותר אנרגיה!

4. מסגרת – מדובר בזמן טוב להיכנס למסגרת מחייבת: אפשר להירשם לחדר כושר, לקבוע עם חברות להליכה, להיוועץ עם דיאטנית, להירשם לחוג ספורט וכל מה שיגרום לכם לא לאבד שליטה ולאכול כאילו זה יומכם האחרון. בינינו וותרו על המשפט הנדוש "אחרי החגים נתחיל בדיאטה".אם אתם נתקלים בקושי לשמור על דיאטה נכונה במהלך החג, אתם מוזמנים לפנות לדיאטנית קלינית מוסמכת.

ולקינוח בקשה למארחים: ארוחות החג מדהימות בוודאות. אז לטובת בריאות בני המשפחה והמתארחים- נסו להכין מתכונים בריאים ולהמעיט בשמן ובתוספות סוכר לתבשילים.